Bár úgy tűnhet, hogy a hirdetési piacon átvette az uralmat az internet, egy közelmúltban készített kutatás szerint ez nincs teljesen így. 100 ezer tonnányi magyar szóróanyag megy a kukába.
A jelek szerint sok cég továbbra is hatékony marketingeszköznek tartja a papíralapú, postaládákba dobott hirdetőanyagokat, a szórólapoktól és a reklámújságoktól ugyanis képtelen megszabadulni a világ.
Itthon például minden háztartás évi 25 kiló reklámanyagot kap. Ez nemzetközi összevetésben sem számít kevésnek, igaz, Magyarországon még így is sokkal jobb a helyzet, mint mondjuk Szlovéniában vagy Svájcban, ahol háromszor ekkora mennyiséggel kell megküzdeniük az embereknek.
Amellett, hogy a kéretlen hirdetéseket sokan nem szeretik, az ilyen mennyiségű reklámanyag-előállításnak komoly környezeti hatása is van.
A bő 100 ezer tonnányi magyar szóróanyag 1500-1700 ember vízfogyasztását és nagyjából 100 háztartás áramfogyasztását ez a mennyiség is elviszi.
címlapkép: kornyezetbarat.hulladekbolttermek.hu
Írj nekünk, ha láttál vagy hallottál valamit: szerkesztoseg@boldoguljzugloban.hu
Követed már a Boldogulj Zuglóban oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!