Egyszóval: csodás!, 1896-ban még Közlekedésügyi Csarnoknak nevezték.
Az 1896-os budapesti millenniumi kiállítás egyik új, impozáns épülete a Közlekedésügyi Csarnok volt.
Itt mutatták be a hazai közlekedés, -különösen az akkori sikerágazat a vasút- fejlődésének eredményeit.
- május 1-jén az ott bemutatott gyűjteményre alapozva, ugyanabban az épületben nyitotta meg kapuit és fogadta látogatóit 45 éven át a Magyar Királyi Közlekedési Múzeum.
A múzeumot a második világháború idején, 1944-ben bombatalálat érte. A helyreállított, de erősen megcsonkított, díszes kupolájától is megfosztott épületben a múzeumot csak 1966. április 2-án nyitották meg újra.
1987-ben új épületszárnnyal bővült, így nyerte el mai formáját.
Magyarország egyik legrégibb alapítású, műszaki jellegű múzeuma volt, amíg állt. 2008 novemberében a Közlekedési Múzeumot összevonták az Országos Műszaki Múzeummal, az új intézmény új nevet is kapott: Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum.
Innen már szinte mindenki ismeri a történetét, de a Közlekedési Múzeum jelenleg sajnos nem látogatható, mert az épületet a Liget Budapest Projekt keretében 2016–17-ben, nagy harcok árán, de teljesen lebontották. Helyére egy új múzeumot építenek.
forrás: hu.wikipedia.org
(kép: pestbuda.hu)
írj nekünk, ha láttál vagy hallottál valamit: szerkesztoseg@boldoguljzugloban.hu
Követed már a Boldogulj Zuglóban oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!