TÖBB BANDA ZSAROLJA HAZUGSÁGOKKAL AZ AUTÓJUKAT ELADÓKAT: Zuglóban is nagyon vigyázzon
2019. február 26. írta: Cseri Pali

TÖBB BANDA ZSAROLJA HAZUGSÁGOKKAL AZ AUTÓJUKAT ELADÓKAT: Zuglóban is nagyon vigyázzon

bmwi.jpg

Utólag követelt 600 ezer forint, vásárlás előtt megrongált autó, hazugságot követő fenyegetés – többen mesélték el, hogyan verték át őket olykor agresszív csalók az autójuk eladásakor. Van, aki tippet ad a rendőrségnek a lebuktatásukhoz, más már indulna is a kapitányságra, azonosítani őket. Megszólal az ORFK is.„Szívesen segítek a rendőrségnek az emberek azonosításában. Nem félek tőlük” – mondja egyik olvasó, aki szerint sanszos, hogy az ő autóját is ugyanazok a vevőjelöltek nézegették, akik a pár napja megírt horrorsztoriban késszúrásokkal fenyegettek egy 25 éves családapát.

Mivel – saját elmondása szerint – ő egy „durva arcszerkezetű” fickó, ráadásul forgalmas, bekamerázott helyre beszélte meg a találkozót velük, ahová nem egyedül ment, a négyfős banda némi alkudozás után továbbállt, nem indultak vele próbaútra. Sajnos sokan közelebbi és tartósabb kapcsolatba kerültek az ügyeskedőkkel, közülük többen megosztották saját történetüket a Vezessel.

Különböző sztorik vannak, valószínűleg más és más zsiványokkal, csak egy azonos: az áldozatok használt autójukat áruló tisztességes emberek.

FIZESD VISSZA AZ AUTÓ ÁRÁNAK A FELÉT!

Fenyegetések és hazudozások is bőven vannak Lackó történetében, amely szerinte hasonlít a múlt héten megírt esethez.

Öreg, megviselt Škodát adtam el decemberben, de úgy, hogy tízoldalas megjegyzést írtam a hahu-ra a kocsi bajairól. Legyenek felkészülve az érdeklődők. Magát komoly vevőnek beállító ember hívott még aznap, hogy ő 200 kilométerről indulna is nézni az autót. Hárman jöttek, udvariasak voltak, de az Octaviát nem igazán nézték át, még tesztkörre se akartak elmenni. Alkudoztak, aztán megegyeztünk és elvitték.

Egy kft. nevére állítottuk ki az adásvételit, ám engem aggasztott, hogy nem nézték meg tisztességesen, ezért beleírtuk, hogy semmilyen garanciát nem vállalok a későbbi esetleges hibákért. Másnap reggel persze hívtak.

Azt állították, hogy elbukott az eredetiségvizsgán, mert elrohadt az alvázszám (sehol sem rohadt a kocsim), képet is küldtek, amin az utolsó pár karakter valóban sárgás és maszatos volt, és alig látszott. Mondják, fizessek 150 ezret (340 ezres autó) mert vizsgára kell vinniük. Mondom, hogy kizárt, márpedig akkor ők visszahozzák, legyek otthon. Közben kiabáltak bele a telefonba, hogy megtalálunk, és hasonlók.

Nem akartam, hogy visszahozzák a kocsit, ki tudja, milyen állapotba került addigra, ezért kialkudtam, hogy átutalok nekik 40 ezer forintot, meg felveszem a telefonbeszélgetést, hogy többet nem követelőzhetnek. Belementek, átutaltam, azóta nem hívtak.

Amikor januárban elindult a központi lekérdezés, rákerestem az autóra. Csak hetekkel később vitték el eredetiségvizsgára, és a fotók tanulsága szerint hibátlan volt az alvázszám.

HÉ, TE, ÁTB…TÁL MINKET

Cimborája nem is annyira friss, de sajnos aktuális történetét osztotta meg velünk Dani. A klasszikus trükkök mellett még a fizetés nélküli tankolást is eljátszották a vevők.

Leharcolt, benzines motorral szerelt 3-as BMW-t árult a barátom pár nap műszakival. Azért is hirdette, mert nem akart rá többet költeni, szét volt rohadva. Jött egy telefonhívás, megnéznék az autót. Megbeszélték a kora délutáni időpontot, persze senki nem jelent meg, majd miután besötétedett, csörgött a mobilja, itt állnak a háza előtt.

Egy új E-osztályos Mercedes mellett ácsorgott két tagbaszakadt ember. Megnézték a 270 ezer forintért hirdetett autót, alkudoztak, hogy így sz.r, úgy sz.r, 200 ezerért elviszik. Annyiért nem adta a barátom, elmentek. Negyed óra múlva újra hívták, 240, erre rábólintott a pajtásom. Az adásvételinél itt is előkerült egy céges pecsét, fizettek, elvitték.

Húsz perc sem telt el, hívták: hé, te, átb..tál minket, hengerfejes az autó, térítsd meg a kárunkat! Mindezt szidalmazva, undorító dolgokkal fenyegetve. A barátom robogóra ült, és még a városban található benzinkúthoz sietett, ott álltak a kihajtónál, és nézegették a kocsit. Mikor odaért, majdnem nekiestek, hogy így hengerfej, úgy hengerfej, az autó nem indul, csak teker. Kiderült, hogy gázolajat tankoltak a benzines autóba.

Innentől kezdve az ellenséges hangnem átment könyörgésbe, hogy segítsen nekik, éjszaka van, mit kezdjenek most. Itt hívott fel telefonon a barátom, hogy hozzak egy fejtő csövet. Mentem is, vittem a csövet, tessék. Hiába mondtuk nekik, hogy hozunk kannát, a vevők kiengedtek az útszélre 20 liter gázolajat, aztán visszatoltuk a kútra a kocsit, megtankolták benzinnel. Bement az egyikük, fizetett, kijött, elmentek.

Szalad kifelé a pénztáros hölgy, kérdezi, miénk-e a BMW. Mert hát nem fizettek. A 3-as már messze járt, de nem hangolták össze az akciót, mert a mercis barátja még pakolászott a kocsijánál. Ketten, nagy nehezen be tudtuk tessékelni a pénztárhoz, kifizette, elhúzott.

Pár nap múlva már láttuk a barátom BMW-jét a hasznaltauto.hu-n friss műszakival, 495 ezerért. Hívás nem érkezett tőlük, de itt közel sem ért véget a történet: a rendőrség bírságja szerint még  azon az estén 160-nal mentek egy 100-as tábla mellett, majd összehoztak még egy matrica nélküli autópálya-használatot is. Mindkét esetben a barátomnak jött a csekk, de nem kis utánajárással sikerült megúsznia a fizetéseket.

CSAPDÁT KELLENE ÁLLÍTANI NEKIK?

Rengeteg tanácsot írtak igen eltérő stílusban olvasóink az ilyen és hasonló esetek elkerülésére, onnan kezdve, hogy csak bekamerázott benzinkútra beszélnek meg találkozót, odáig, hogy kizárólag egy embernek hajlandók megmutatni az értékesítésre váró autót, akárhányan jönnek, kávézzanak addig a többiek.

A portál az alábbiakat írta:

  • Először is: egyedül soha senki ne mutasson vevőjelöltnek autót. Minimum ketten legyenek, és talán szerencsésebb, ha két férfi. Hölgy tulajdonosok kérjék meg az ismerőseiket, hogy segítsenek.
  • Ne saját lakcímre beszéljék meg a jármű szemléjét, célszerű például munkahelyre. Ott kapásból védettebb a tulajdonos, és könnyebb maga mellé segítőket hívni.
  • Ha nem érez bizalmat a megbeszélt címre érkezett vevőjelöltek irányába az autó tulajdonosa, valahogy le kell rázni őket, de azonnal. A legkevésbé sem elegáns manőver ez, tudjuk, de mindenkinek joga van annak eladni a saját kocsiját, aki szimpatikus számára. Ilyenkor talán azt lehet füllenteni, hogy elnézést, az imént hívott egy rokonom, hogy hallotta, eladó az autó, érdekli őt. Márpedig én családtagnak szeretném eladni. Elnézést, nagyon sajnálom, hogy feleslegesen jöttek, természetesen adok 5-10 ezer forintot a benzinköltségükre. Higgye el mindenki, összehasonlíthatatlanul jobban jár, mint amit az első cikkünkben megfenyegetett áldozat átélt.
  • Ha eleinte minden rendben is van az autó szemléjekor, próbaútra akkor is csak úgy induljon a jármű és gazdája, hogy két ember ül be a kocsiba az eladó részéről, egy ember a vevőjelöltek részéről. Hiába mondják az érdeklődők, hogy egyikük ezt figyelné a próbaút során, másikuk azt, akkor majd kerülnek még egyet. Ragaszkodjanak ehhez a szereposztáshoz.
  • Több vevőjelölt esetén nagyon figyeljen rá az eladó, hogy a forgalmit (pláne a törzskönyvet) ne adja ki a kezéből, akkor sem, amikor ellenőrzik mondjuk az alvázszámot. Különösen a kulccsal egyszerre ne adja ki a kezéből az autó papírjait. Úgy is meg tudnak nézni minden adatot a vevőjelöltek, hogy a tulajdonos kezében tartja a forgalmit.
  • Számos becsületes autókereskedő vásárol járművet Magyarországon napi szinten, ám ha bizalmatlan a vevőjelölttel szemben valaki (ezek nyilván nem is igazi kereskedők), a találkozástól kezdve világossá kell tenni, és makacsul ragaszkodni hozzá, hogy kizárólag magánszemély részére hajlandó csak eladni autóját a tulajdonos. Ezt a plusz költséget nem mindegyik ügyeskedő vállalja be, pláne kis értékű autóknál. Így kikerülhető a helyzet, hogy némi alkatrészcsere, majd a lepusztított autó továbbadása után az új tulajt a régihez irányítsák a trükközők, mondván, náluk csak bizományban volt értékesítésre.
  • Ha megtörtént az adásvétel, célszerű a szerződésben részletesen rögzíteni, hogy pontosan milyen az autó állapota, mennyi idős az akksi stb., mindezzel védi magát az eladó. Amennyiben mégis jönnek pár napon belül a telefonok, hogy ez romlott el, meg az romlott el, ennyi pénz kell, annyi pénz kell, vigye el márkaszervizbe az autót, és hozza el a jegyzőkönyvet a hibalistáról.

 

A teljes cikket ide kattintva olvashatják el.

 

Fotó: vezess.hu

írj nekünk, ha láttál vagy hallottál valamit: szerkesztoseg@boldoguljzugloban.hu

Követed már a Boldogulj Zuglóban oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://boldoguljzugloban.blog.hu/api/trackback/id/tr9014655021

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása